Escola de la lectura

Resultado de imagen de icono de usuario Autor/a: Rosa Maria Colom,     Resultado de imagen de icono de edificio Editorial: Edicions del salobre,    Resultado de imagen de calendario icono Data publicació: 2007,   Resultado de imagen de icono de gorrito de graduación Nivell educatiu: Educació Secundària 1er ESO

SINOPSI

Es deia Mariona i feia més de quaranta anys que l’havien deportada al lloc més fosc de les golfes. Dins el bagul més vell, el més fondo i embotit, el que mai no s’obria. Envoltada d’objectes imprecisos, de pàtina diversa. Hauria plorat, si hagués tingut ulls, però no en tenia. Mariona, la nina de París, la més maca de la vitrina, només tenia conques. Buides, profundes, amarades de retrets.
Algú, qui sabrà mai qui, li havia enfonsat els globus, de color blau fosc, dins del crani desert i l’havia deixada com un lliri bord. La cara de porcellana, sense la mirada captivadora, reflectia un gran desconcert.
–Quina por que fa! –va sentir que deien i tots es mostraren d’acord.
La bella Mariona, perpètuament en vetlla, perpètuament vigilant, denunciadora de la mutilació a què havia estat sotmesa, no podia formar part d’aquell món on tot havia de ser, forçosament, bell i harmoniós.

Resultado de imagen de icono de usuario Autor/a: Miquel Rayó    Resultado de imagen de icono de edificio Editorial: Cruïlla   Resultado de imagen de calendario icono Data publicació: 1997  Resultado de imagen de icono de gorrito de graduación Nivell educatiu: Educació Secundària 2n i 3r ESO

SINOPSI

Aquesta història podia haver passat en algun municipi del litoral llevantí de l'illa de Mallorca, entre els anys quaranta i cinquanta. El contraban de tabac, una pràctica il·legal que va sostenir, no obstant això, l'economia de moltes famílies mallorquines i que va enriquir un bon nombre de personatges sinistres, és l'excusa que l'autor utilitza per descriure el procés de creixença d'una colla d'adolescents, contrapunt a la memòria d'uns fets terribles esdevinguts durant la repressió posterior a la Guerra Civil i el poder del caciquisme.

Novel·la realista.

Resultado de imagen de icono de usuario Autor/a:  Marta Barceló  Resultado de imagen de icono de edificio Editorial: Editorial La Galera, Col·lecció El Corsari - Premi Guillem Cifre de Colonya 1996  Resultado de imagen de calendario icono Data publicació:1997  Resultado de imagen de icono de gorrito de graduación Nivell educatiu: Educació Secundària

SINOPSI

En Joan sap fer moltes coses: jugar a futbol, pujar als arbre, córrer... però hi ha una cosa que no sap fer: no és capaç d'imaginar. L'encontre amb una misteriosa nina d'ulls grans que el durà fins a Lúnia, el poble on tot és possible, canviarà la seva vida.

Subcategories

EDUTECA IB és una Biblioteca escolar digital a disposició del professorat, alumnat i famílies dels centres sostinguts amb fons públics de les Illes Balears.

Conté més de 4000 recursos que es poden agafar en préstec i la majoria permeten la lectura simultània, per tant es poden crear clubs de lectura que els i les docents podran enriquir amb preguntes, reflexions, vídeos i enllaços de tot tipus.

A més a més d'imaginació, es pot trobar llibres de coneixements amb informació de tot tipus de matèries.

També hi trobareu els llibres que tenim digitalitzats a Escola de Lectura.

Si voleu accedir a Eduteca IB ho heu de sol·licitar a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. i us enviarem el full de càlcul que heu d'emplenar des del centre educatiu amb les dades de totes les persones interessades a utilitzar la biblioteca escolar digital de les Illes Balears.

Si teniu cap dubte sobre Eduteca IB us podeu adreçar a Lluïsa Viver Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.